ركن المرأة شباب على طول امنياتى جرائد وصحف

الثلاثاء، ديسمبر 22، 2009



قبل أى شئ أحب اقول واسجل احترامى

لاحبائنا الصعايده

وعلى فكره

الصعايده أجدع ناااااااااااااااااااااس


****************************



سئلوا صعيدى : ليه قتلت أبوك




كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها



طب ليه قتلت عمك ؟



كنت عايز ابن عمى يسافر معايا



طب ليه كنت عايز تنتحر



أصلهم لغوا الرحلة

 

***************************

 

ثلاثة صعايدة قرروا أن يعملوا مزرعة كتاكيت فحفروا حفرة ورموا فيها الكتاكيت وردموا الحفرة واستنو يوم .. يومين.. ثلاثة وشجرة الكتاكيت مطلعتش، جربوا مرة تانية ومفيش فايدة فقررو يبعتوا أخوهم اللى بيدرس في أمريكا و بيحضر دراسات عليا. فقال
لهم ابعتو لي بعض العينات من التربة عشان احللها

 

************************




صعيدي سافر امريكا شرب من حنفية اوتوماتيك معرفش يقفلها قام رجع ف اول
طيارة لمصر..قام سالوا: ازي امريكا؟ قالهم :اسكتو زمانها غرقت يا بوووي..

 

***********************

 

واحد صعيدى راح يشترى لمراته جزمة فراح لمحل وقال لصاحب المحل عايز
 جزمه من غير كعب وخفيفه شويه ورخيصه صاحب المحل قال ماشى
 وجاب الجزمه فقالت مراته ده مينفعش انا عايزه بكعب ودبت خناقه
فصاحب المحل قرف منهم فقال للصعيدى متخدها بكعب
هو انت الى حتلبسها قال لع من غير كعب هو انت الى حتنضرب بيها

 

**************************

مرة اتنين صعايده دخلو كليه الطب واحد اتخرج محامى والتانى محاسب

 

************************

 

واحد صعيدي رايح حفلة تنكرية .. بعت اخوه


 

***************************


واحد صعيدي دخل جنينة الحيوانات ودخل راسه في قفص الاسد، الحارس
جري عليه قاله انت بتعمل ايه، قاله ايه يابا يعني هناكله.

 

**********************

 

واحد بلديتنا حب يعمل ارهابى خطف ابنه محدش سال عليه قتله




************************



مرة واحد بلدياتنا حب يطور الهليكوبتر فك المروحة وركب تكيف



*************************



صعيدى عمل عملية .. نجحت


راح عملها مرة تانية



***************************



واحد بلدياتنا لقى مصباح علاء الدين ،طلعله العفريت



شبيك لبيك عبدك ملك اديك تطلب ايه



عايز كوبري طوله 1000 كيلو يوصل بين الشرق والغرب



لأ دي صعبه أوي شفلك طلب تاني



طب عايز الصعايده كلهم يبقول أذكيا



انت قلتلي الكوبري رايح جاي والا رايح بس؟!



****************************



سألوا واحد صعيدي : مين أهم الشمس ولا القمر رد : القمر طبعا, بيطلع ينور
 لنا بالليل و الدنيا ضلمة, انما الشمس بتطلع
 بالنهار و الدنيا نور أصلآ



****************************



فيه صعيدي نط من فوق سور المدرسه ليه؟



عايز يدرس في الخارج



****************************



واحد بلديتنا قاعد في موتمر دولي فواحد فرنساوي قام وقال احنا حفرنا تحت
برج ايفل و لقينا اسلاك تليفونات و ده دليل
علي ان التليفونات عندنا من 100 سنه



فقام واحد ايطالي و قال احنا بقا حفرنا تحت برج بيزا و لقينا اسلاك
وده معناه ان التليفونات عندنا من 500 سنه



فقام واحد بلديتنا قال و احنا حفرنا تحت الاهرامات و ملقيناش حاجه
 خالص  و ده دليل علي ان من 5000 سنه
 كان عندنا المحمول






وبرضه  ميزعلوش حبايبنا الصعايده



















أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter


مرة واحد بخيل بيغرق واحد ماشى لمحه فقال له اعطينى ريال وانا هطلعك فقال له لا هيا بريزة







بخيل متجوز راح يتسوق قالت له زوجته أريد أن اشتري عطر قال بخيل: طالقه . طالقه .طالقه






انزلقت سيارة تاكسي على منحدر شديد فصاح السائق في رعب : " لا أستطيع ايقاف السيارة " فرد الراكب البخيل : " أوقف العداد بسرعة " !!!







أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter



اتنين مسلمين محمد و ابراهيم تاهين فى الصحرا وجعانين


فجاه لقو كنيسه

ابراهيم قال لمحمد انا هاقول لهم انى اسمى جرجس

ومحمد قال له لا يا عم .. انا هاقول اسمى محمد

فسالهم القسيس عن الاسم

فقال ابراهيم اسمى جرجس ومحمد قال اسمى محمد

فقال القسيس احضرو الطعام لمحمد

وقولو لجرجس نحنو اليوم صائمون






**********************************

 
واحد أخنف حظه وحش قوي

وقع في حفره

و فضل مستني لغاية ماواحد جه

و على حظه كان أخنف برضه

الأخنف اللي فوق قال ... استنى شوية .. حاطنّنعك دنوأتي

قاله نببنا يخننيك بسنعة .. قال له

و كمان بتتنيأ ؟؟؟

طب شوف مين حيطننعكّ






************************************



مرة اثنين عندهم كلاب صيد

صاحب الكلب الاول أول ما يضرب طلقة من البندقية

يجرى الكلب ويروح يجيب الفريسة

والثانى أول ما يضرب الطلقة كلبه يكّش

فنصحة صاحبة انه يروح أفراح في الارياف، فالكلب هيتعود على صوت الرصاص

راح الارياف وفضل يحضر فى افراح لمدة 6 شهور

وبعدين رجع يصطاد، راح ضارب طلقة من البندقية

راح الكلب وقف على رجله وقعد يزغرط






**********************



واحد كسلان اتحكم عليه بالإعدام بدفنه في حفره

فقالوا له نفسك في أيه قبل الموت

قال نفسي أشرب قالوا له قوم أشرب

قال لسه حقوم اردم ياجدع






************************



واحده ست مسكت حرامى فى المطبخ

فقالت لابنها روح إنده ابوك من على القهوة

جه ابوه، ولما فتح المطبخ لقي الحرامي صغيّر فقال له انت اسمك ايه؟

قالوا كريم ،فقعد يضرب فيه لحد ما عجنه

تاني يوم الست بتفتح باب المطبخ لقيت حرامي

قالت لابنها روح يا وله نادي ابوك من على القهوة

جه الراجل ولما دخل المطبخ لقي واحد طول بعرض

بص لمراته وقال لها امال فين كريم ؟






*********************



عيلين صغيرين ماشيين

فالشارع لقوا قطة فالاول قال للتاني انا هاخد القطة دي اربيها

التاني قالوه ماينفعش كدة تجيبلك امراض اغسلها الاول
 
تاني يوم جه الولد بيعيط

وبيقول لصاحبه القطة ماتت وانت السبب انت ال قولتلي اغسلها

صاحبه قاله ماتت وانت بتغسلها

قالة لا وانا بعصرها



أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter

السبت، ديسمبر 19، 2009

نكت جامده قوى وروعه حتضحك ضحك ههههههههه


• واحد قال لأبوه يابا مدرسنا اتخبل أمس يقول 3+2=5 واليوم يقول 1+4=5



• واحد بنا بيته بشكل دائري علشان زوجته لا تقوله حابسني بين أربع حيطان



• واحد يحب الهدوء اشترى شريط كاسيت فارغ



• في واحد واضع الخلوي خارج الشباك ليش : بنتظر مكالمه خارجيه



• واحد يقرأ صفحة الوفيات في جريدة ويضحك ليش ؟ ما لقى اسمه وياهم



• واحد قروي ما راح يصلي الجمعه ليه ؟ لأنها منقوله على الهواء


• مرة واحد راح يسخن في الملعب احترق



• في واحد دايم تلحقه المطافي ليه ؟ لانه يشغل أغنية يا نار شبي

 • واحد نذل يوصي عياله بالنذاله قبل لا يموت قال يا عيالي أوصيكم بالنذاله



• في واحد مسبب عند الإشارة زحمة ليش ؟ قاعد يحك أذنه بالمفتاح


• مرة واحد مات حلف ما يعيدها



• فيه واحد صعيدي رمى خطيبته من فوق جبل وماتت قلها: اباي ماتتحملي هزار



• مرة واحد صعيدى كبر دماغه ما عرفش يقلع الجلبية


• مره واحد مستعجل تجوز وحده مستعجله خلفو ولد مو فاضيلهم

• واحد سمع إنه الجزر مفيد للنظر قام جاب جزرة وقعد يطلع عليها



• في واحد انكسر حوضه ركبوله مغسلة



• واحد طايحه كل سنونه ألا الأنياب قدم على وظيفه عينوووه خرامه


• واحد نذل تهاوش مع أمه بالسوق مرت الهيئة قال تراها صديقتي


• فيه واحد نذل عازم اخوياه في السطح ليش علشان تكون علاقة سطحية



• واحد حكا لصاحبه اذاعرفت شوطابخه مرتي بعطيك نص الكوسيات؟؟قاله ملوخيه



• واحد نذل اتصل على mbc_fm يهدي أغنية بابا فين لجميع الأطفال الأيتام



• في واحد اشترى عطر جورج قرداحي رش منه رشة طلع له سؤال



• واحد كريم اتصل علىmbc_fm و طلب أغنية سير علينا و أهداها لكل المستمعين



• مرة واحد طلعت براسه فكرة صار يسقيها كل يوم



• مره واحد مسكته الكهرباء قال لها: مش أنا



• واحد مهووس جداً بصحته سمع عن الألفية راح يطعم



• واحد حط فلوسه في البنك وكل ليله يمر ويدق بوري علشان يصحى الحارس

• واحد بغى يودع فلوس في البنك لما راح لقى البنك مسكر حط الفلوس تحت الباب



• واحد غبي فتح محل غاز ... فجر اربع اسطوانات غاز دعايه للمحل

 • واحد باله طويل أرسله للخياط يقصره



• في واحد مخلي ماله فوق راسه ليش ؟ يبي يسوي إليه رأس مال


• واحد زعلان من ابوه وامه ليش ؟ علشان ماعزموه في زواجهم


• في واحد احول غمز لوحدة خش في العمود


• واحد احول يبي يدهن بيتهم دهن بيت جارهم



• واحد أحول طلع للبر فرش الفرشه وجلس جنبها


• واحد مجنون عمل باب زجاج حط فيه عين سحرية



• مره واحد اسمه زعتر تزوج وحده اسمها زيت خلفوا بنت سموها منقوشه


• واحد قال لأبوه: يبه رخصتي انتهت. قال له أبوه: من كثر دورانك في الشوارع



• واحد تبرع بالدم صار دمه خفيف



• واحد حران حب يخفف المكيف قام وسحب الفيش شوي شوي



• واحد عجلة سيارته نامت نزل صحاها


• واحد شاف مطب في الشارع راح جاب له مرهم



• واحد دخل قاعة الامتحان ومعه ملعقه ليه علشان يقلب بها أفكاره



• مرة واحد بيكره نفسه وقع فى حفرة قال أحسن


• واحد احول سالوه شنو أمنيتك قال خاطري أشوف واحد يمشي بروحه


• فيه واحد دخل قاعة الامتحان ومعه ملعقه ليه علشان يقلب بها أفكاره



• مرة واحد بيكره نفسه وقع فى حفرة قال أحسن


• واحد احول سالوه شنو أمنيتك قال خاطري أشوف واحد يمشي بروحه


• مرة واحد عداه العيب اخذ تكسي ولحقه



• مرة واحد غبي بتكلم أمام المروحة ليش؟ عشان يتكلم عالهواء مباشرة



• واحد بايخ تزوج واحدة بايخة جابو ولد مسوي نفسه ميت


• واحد دلوع تزوج دلوعه جابوا ولد سموه: يااااااي



• واحد يحب الجوال جاب مولوده سماها شريحه



• واحد احول انحاش من المدرسة راح غرفة المدير



•  واحد نذل طفران سلموه العمل سيارة في نهاية الدوام بأعها


•  واحد بلع منشفه نشف ريقه



• واحد يحـط جمبة سطل موية لما ينام ليش ؟ عشان يغرق بالأحلام



• واحد احول اكتشف بعد عشر سنوات انه يصرف على الجيران



• واحد تضاربت حرمته مع الشغاله حط كل واحده في بيت



• واحد ألقى كلمة فلق راس اللي جنبه



• مره واحد شاف ساعه واقفه جاب لها كرسي


• فيه واحد رجع في كلامه صدم اللي وراه


• واحد اشترك في من سيربح المليون سالوه عن اسمه طلب رأي الجمهور



• واحد يدور بسيارته عند المخفر ليش ؟ زوجته معاه مو رابطه حزام الأمان


• واحد يبغى شارع الستين راح لشارع الثلاثين مرتين ورجع



• واحد حب واحدة 0اتجوز أختها علشان يضمن يشوفها كل يوم



• فيه نذل انقذ واحد غارق ليش؟ عشان مايصير شهيد


• واحد اشترى مرسدس ووقفها عند بيت مسكون ليش؟ عشان تصير شبح
 
• أحب أرد وأشكرك وأقول:أهديك باقة لحم مشوي بفحم وكل عام وأنت شحم



• واحد ما يعرف يسبح رمـوه اصدقاه في البحر لكنه لم يغرق .ليش؟ لانه لوح


• في واحد راح الملعب معاه علم اسود ليش.؟يشجع الحكم


 
اضحك كركرمن قلبك ههههههههههه


أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter

ورجعتلكم تانى مع المحششين الجدعان

 ونقوووووووووووول


• محشش يسأل محشش لو صحيت ولقيت نفسك ميت وش تسوي؟قال والله لأنهبل.



• محشش يمشي مع خويته شافت أبوها قالت أبوي قال المحشش قولي أني أخوك


• محشش اتصل على ناس قال: بيت فلان؟ قالو لا قال: اجل ليش تردون



• محشش جاء ينزل من السيارة شاف الدنيا تمطر رجع ونزل من الباب الثاني



• محشش طلع جوال راح لأخوه قله اكتبلي رساله خطي مو زين


• في محشش سأله واحد قاله ليش دمك ثقيل ؟ قاله المحشش كم وزنه



• محشش بنشرت سيارته...وقف له واحد و قاله: معك أستبنه؟قاله: والنعم والله



• محشش اتصل بالخطوط قال : كم تستغرق رحلة جدة بانكوك قاله :لحظة قال شكرا



• محشش مسكوه يزور فلوس لقوه مزور فئة 60 ريال



• محشش ماشي في الشارع شاف دوريه يبي يبعد الشبه وقفهم وقال اللومينا للبيع



• محشش قالو له وش رأيك في الزواج المبكر قال يعني الساعه كم



• محشش يسال خويه كم الساعه قال مدري قال غريبه أنا عندي مدري ألا خمس


• محشش يصبغ جدار قاله واحد حط تحتك جريده قال لا عادي اطول

• محشش سأل نفسه انا مواعد وحده الساعه ثنين ولا ثنتين الساعه وحده



• محشش اتصل على مطعم قال عندكم عشاء قالو ايه قال ليش ماعزمتونا



• واحد محشش علق ثوبه وجلس طاح الثوب قال اشوا ما كنت فيه

• واحد سأل محشش قال له هذا البنك فاتح قاله المحشش لا غامق



• في محشش قاعد قدام ستارت غرفته ليه؟ يستنا المسرحية تبدا ها ها

 
• محشش مسكوه الشرطة وقالوا له ليش عيونك حمر؟ قال شارب فيمتو وانا منسدح



• محشش بلغ عن حادث 70 سياره......يوم جاء المرور لقاه في التشليح



• محشش وقف في نقطة تفتيش قال للعسكري عبي بعشرة



• محشش ماسك ثلجة يقول أموت وأعرف من أي خرم تنقط هذي



• محشش مسكته دوريه قالوا له اركب قال لا والله البيت قريب



• محشش ماشي انقطعت نعاله خيطهم بعد أسبوع فك الغرز


• محشش ماسك دجاجه ويطقها يقول يا بنت الكلب كل يوم بيض ما في جبن



• عربجي محشش واقف قدام المكيف ويقول للمكيف أقول لا تنفخ



سيبك نفسك واضحك من قلبك هههههههههههههههههه








أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter

الاثنين، ديسمبر 14، 2009

رخامه الازواج





شايفين الرومانسية .....جوز عصافير يا اخواتي !


كلنا عارفين ان الازواج دول ملايكة بصوا بقى على الزوج دا، دي نصائح من زوج ملاك

الصبح وانت رايح على شغلك وهى نايمة

تعمد اسقاط اى شيئ او خبط الباب بصوت

عالى علشان تصحيها هى كمان ..

اشمعنى انت ؟

ولو حاولت ترجع تنام تانى

قول لها مادام صحيتى حضري

الفطار بقى

اذا كنت بتتفرج على التلفزيون وهى

عايزة تغير القناة .. و انت كنت بتتفرج

على ماتش كورة كل ما حد من اللاعبين من

اى فريق يمسك الكورة قول لها معلش

ثوانى بقى انا حاسس ان الكورة دى جون

حتى لو كان حارس المرمى ماسك الكورة

والماتش واقف لان فى واحد

مصاب

بيعتمدوا على ان البنات مش مثقفين اوى في الكورة معظمنا يعني

إصح يوم الجمعة بهمة ونشاط وجهز الافطار

لزوجتك بس متنساش انك تستخدم 15 طبق

واكبر كمية من الملاعق والشوك و 5 حلل من

اللى عندكم فى المطبخ و 10 كوبايات

لاعداد طبق بيض وسندوتش

جبنةطبعا يراعى ترك اثار سمنة على الارض مع

ترك الثلاجة مفتوحة وقشر البيض فى

الحوض

لو عاملة ريجيم إجرى على السوبر

ماركت ومحلات الحلويات وإملأ الثلاجة

شكولاتة وحلويات وجاتوهات .. يراعى

التجول وأنت مستمتع بأكل الجاتوة أمامها



ولو مراتك عملة كيكة، قولها انا بحب

اشرب شاى مع البسكويت الحلو ده



لو طلبت منك تنشر الهدوم قول لها حاضر

مع ابتسامة"زي الملايكة "

وبعد ما تخلص نشر

الهدوم ادخل عليها وقول لها أنا نازل

اجيب الهدوم اللى وقعت منى فى الشارع

ولو سألتك هو اية اللى وقع ؟ اذكر لها كل

هدومها اللى كانت مغسولة مع فردة

شراب من بتوعك

علشان متبقاش مقصودة منك !

لو الزوجة قررت مسح الارضيات

فى البيت

حاول انك تروح وتيجى على المناطق

المبلولة متحجج بأنك محتاج تتصل ضرورى

بواحد صحبك

ومرة عطشان ومرة تانية بتجيب

الجرنال

ومفيش مانع انك تقول انك حاسس ان

التليفون هيرن كمان شويه

لو كانت مشغولة فى نظافة البيت او مع

الاولاد وطلبت منك تغسل كوبايتين الشاى

بتوع الصبح الموجودين فى الحوض إرجعلها

كمان دقيقة من دخولك المطبخ وانت ماسك

كوباية من الاتنين وهى

مكسورة

واسألها فى براءة ارمى دى

فين ؟؟

وانت قاعد تتفرج على التلفزيون وهى

طالع عينها فى تنظيف البيت وبعد ما

تخلص وتيجى يدوبكك تقعد تستريح جنبك

بصلها وقول لها حبيبتى معلش ممكن كوباية

مية علشان ضهرى بيوجعنى

هههههههههه


لالالالالالالالالالالالالا

لالالالالالالالالالالالالا ياجماعة اوعوا تعملوا كدة

انا بهزر محدش رخم كدة





أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter

السبت، ديسمبر 12، 2009



صعيدي سافر فرنسا قالوله :
"بص يا عوضين عاوز اي حاجة بالفرنساوي حط فالاخر اون .. وهتتكلم فرنسواي تمام
يعني لو عوز لمنوة قول لمونون لو عاوز بلحة قول بلحون"
سافر عوضين فرنسا ودخل مطعم قال للرجرسون " عاوز فرخون ورزون وشوية ملوخيون"
الجرسون قالو : " باردون" قالو لا سوخنون





 
كل لما عم عوض الفلاح يعمل حاجه غبيه جداً ... فيه اثنينن يعملوا حاجه اغبى بكتييير
لحد ما عم عوض راح باني كوبري في الصحراء

تاني يوم لقاهم واقفين عليه وماسكين سناره وبيصتادوا
   
 


 
واحد صعيدى دخل محل اجهزه كهربائيه علشان يشترى تلفزيون
 دخل سال صاحب المحل ابكام التلفزيون ده
 صاحب المحل قلو امشى ياض مابنبعش لصعايده الصعيدى راح حلق شنبو ولبس بدله ورحلو تانى
وسالو بكام التلفزيون ده قالو امشى ياض مابنبعش لصعايده الصعيدى اتجنن
راح لبس وحده ست ورحلو تانى وقالو بكام التلفزيون ده قالو امشى ياض مابنبعش لصعايده الصعيدى قالو انتا بتعرفنى ازاى صاحب المحل قالو عشان دى غساله مش تلفزيون
 
 

 
 
واحد معدى لقى ناس بتهيص قوى قالولهم فية ايه
قالوله فى واحد بلدياتنا عايز ينط من سطح العمارة
قالهم خلاص انا طالعلة...
طلعلة وقاله عايز تنتحر لية...
بلدياتنا قاله اصل انا غبى وكل الناس بتقول علي غبى
راح الراجل قايله هاقولك فزوره لو حلتها ماتبقاش غبى
حاجة اسمها زى شكلها
بلدياتنا : ماخبرش
الراجل:البيضة.. اقولك واحدة تانية
حاجتين اسمهم زى شكلهم
بلدياتنا :ماخبرش
الراجل: بيضتين. اقولك واحدة تانية بسيطه و سهله
حاجة كبيرة وسودة وبتجيب لبن واسمها جموسة
بلدياتنا 3 بيضات
راح الراجل ماسكه وراميه
   
 

 
 
بيقولك فيه واحد بلدياتنا اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:  
عصفور باليد ولا عشرة على
أ) الشجرة ------------------- ب) البقرة
ج) الصفراء ---------------- د) الحمراء
فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة . ما نسأل الجمهور،
فكان جواب الجمهور 100% الجواب الأول الشجرة،
فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين. حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرة
والجواب الثاني البقرة.
فقال لجورج يااااادي المصيبة بقى الجوابين الشاكك فيهم .
طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --)
راحت الثلاثين ثانية وملحق يسأله السؤال.
فسأله جورج قرداحي وهلا شو بدك تسوي
فجاوب راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول:
عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة




أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter

اضحك مع المتزوجين





واحد ماشى مع خطيبته واخر انسجام


فقالها : عارفة اية هو الحب واية الجواز؟


قالته : لا


‏قالها : الحب زى النجوم الجميلة اللى فى السماء


قالتله : طب والجواز؟


قالها : دى الحفرة اللى بنقع فيها ‏واحنا بنبص على النجوم

 

**********

واحد متجوز وقاعد في البيت وبيبص كتير في عقد الزواج




مراته قالت له : بتبص في عقد الزواج ‏ليه يا حبيبي؟


قالها : مش عارف يا حياتي المأذون كتب تاريخ انتهاء العقد فين


 



واحد قاعد في أمان الله بيقرا الجرنان




وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة فوق دماغه .. ‏طرررررخ


الزوج : 'فيه ايه يا بنت الحلال؟ ليه كدا؟؟؟


الزوجه : ايه الورقه اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها 'سوسو'؟


الزوج : يا بنت الحلال، ده ‏أسم الحصان اللى بنشجعه في السباق!


الزوجه صدقته وراحت لحالها


بعد اسبوع


الزوج قاعد في ‏أمان الله يقرا الجرنان


وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة على راسه


الزوج : خير يابنت ‏الحلال في ايه تاني؟


الزوجه : حصانك على التليفون








***** *****




واحد بيقول لمراته ... انا النهاردة عايز رومانسية فى البيت




راحت الزوجة سألت امها : يعنى ايه رومانسية ؟


الام : مش عارفة بس احتياطى إنقعى الرز


 
**********


مره واحده بتقول لجوزها




تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا


قالها


هى لسه الكوابيس دى ‏بتجيلك؟






**********


مرة واحد قال لصاحبه

 

عاوز أعمل لمراتي مفاجأة فى عيد جوازنا


صاحبه قاله : هتعمل إيه؟


قاله : هوديها الصين


قاله : يا راجل فى عيد جوازكوا العاشر توديها الصين


أومال فى عيد ‏جوازكوا الخمسة وعشرين هتعمل ايه؟


فقالوا : هروح اخدها


 
**********




مرة دكتور دخل عنبر فى سراية المجانين لقى واحد بيخبط دماغة فى الحيطة




سأل الممرضة ماله ده ‏؟


قالت : أصله كان بيحب واحدة ومتجوزهاش


دخل العنبر الى بعده لقى واحد بيضرب نفسة ‏بالشبشب قالها وده ماله


قالتله : اصل ده الى اتجوزها‏


**********

هههههههههههههههههههههههههه








أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter

الأربعاء، ديسمبر 09، 2009

حادثة


مرة واحد بيعدي الشارع مع صحابه خبطته عربية مات. نقوا واحد منهم عشان يقول لمراته فراح لها فتحت له الباب قال له: "جوزك ضيع كل فلوسه ع القمار" قالت له: "إلهي ينشل البعيييد!" قال لها: "و باع البيت" قالت له: "إلهي يبيعوا عنيه!" قال لها: "و اتجوز عليكي على فكرة" قالت له: "إلهي يدخلوا عليا شايلينه" الراجل قال: "بس..خشوا يا شباب


عرفني على محســـــن


واحد بيحب واحده قال لها : يمكن مكنش غني .. ولا عندي عربية ولا فيلا ولا مزرعة ولا شركه ولا فلوس زي محسن صاحبي ولكني أعشقك واحبك .. فضمته ودمعت عيناها وقالت : إن كنت بتحبني بجد .....عرفني على محســـــن

 

كوابيس


مره واحده بتقول لجوزها "تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا" قالها "هى لسه الكوابيس دى بتجيلك



انا حر


واحد فافى وهو نازل من البيت أمه سالته "رايح فين؟" فقال لها "مش هقولك انا حر" ، نزل ووقف تاكسى فالسواق ساله "على فين يا باشا؟؟؟" قال له يعنى أنا مقولتش لمامي هقول لك أنت"

 
حماتى والشباك


مره واحد فتح الباب وقعد يصرخ بيقول حماتى هترمى نفسها من الشباك قالولو وانت زعلان ليه قالهم الشباك مش راضى يتفتح


سمك


واحد قابل واحد بيجرى فى الشارع فسالة بتجرى لية قالة حماتى اشتريت لها نصف كيلو سمك اكلته نىء اصيبت بشلل نصفى فقاله رايح تجيب لها الدكتور قاله لا انا رايح اجيب لها النصف كيلو الثانى



مع احترامى لكل الحموااااااااااااااااااااااااااااات

لانهم فاتينااااااااااااااااااااااااااااات



؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟















أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter

الثلاثاء، ديسمبر 08، 2009

كركركركركركركركركر



- مسطول شاف أمه محروقه والنار طالعة منها قالها منورة يا حاجة


- مرة واحد ساب عربيته معدوله رجع لقاها مع رمزى


 
- مره واحد قاعد مع خطيبته النور قطع قالتله خد فرصتك خد شنطتها وهرب


- مرة كلب شوارع معدى من قدام قسم بوليس شاف كلب بوليسى قال
 يا ريتنى كملت تعليمى


- مسطول قطع راس اخوة وظل يضحك ويقول هيتجنن لما يصحي وميلقيهاش


- دبانة وقعت فى ازازة ويسكى طلعت تقول : اوعى النسر


- مرة واحد بلديتنا وقع فى حفرة نزلولوا حبل طلع مخنوق


- واحد بخيل صاحبه مات عيط عليه بعين واحدة


- ‏التلميذ : ‏بحبك يا أبله و عاوز أتجوزك.... ‏المدرسه: ‏بس أنا مبحبش الأولاد الصغيرين... التلميذ: ‏وأنا مش مستعجل على الأولاد


- واحدة بتقول لجوزها اطرد السواق كان حيموتني مرتين في حادثة
قال لها خلينا نديه فرصة ثالثة


- مرة دكتور اسنان اشترى عود قصب لقاه مسوس حشاه


- همبورجر وبيبسى و بطاطس بيجروا فى الشارع تفتكر ليه؟........
 عشان وجبات سريعة


- واحدة اتجوزت واحد شخصيته مهزوزة . ‏ركبت له أريل


- واحد غبي طلق زوجته رجع البيت قالها انتي زعلتي


- مرة واحد نزل محطة الرمل رجلة غرزت


- صعيدي مات نزل عليه 63 ملك 3 يحاسبوه 60 يقنعوه انه مات


- واحد خنفس ماشى فى الشارع وبيشاور لتاكسى وقل للتاكسى تاكس
ووقف السواق والخنفس قالة فاضى ياسطة فقل لة ايوة
 فقل لة ممكن تجلس مع مامى شوية


- واحد شيخ بيخطب فى الجامع فبيقول ياجماعه البانجو حرام والهروين حرام
 والحشيش حرام فقام واحد من الفلاحين وساله هو الحشيش اللى بتاكله الجاموسه حرام فالشيخ حط ايده فى جيبه وقاله لا يابنى الحشيش اللى زى ده

- قرد نظر فى المرااه. وجد ودانه مقطوعه تنهد وقال صحيح الحلو مايكملش!!!


هههههههههههههههههههههههـه

أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter


واحد حب يوصل بلده بسرعة ركب القطر وقعد يجرى فيه




اتنين زهقوا من التأليس عليهم فسافروا الهند.أول مانزلوا من الطائرة لقوا الهنود بينحنوا عشان يحيوهم فواحد منهم سأل الثاني هما بيحترمونا كدة لية؟ قال له أصلهم هنا بيعبدوا البقر.





الزوجه لزوجها : ياريتنى جريدة عشان اكون فى ايدك كل يوم الزوج: ياريتك نتيجة اغيرها كل سنة







صبى كسلان جدا شغال فى ورشة كل لما المعلم يقول له هات مفك ، يقول له كمان شويه ...بكره ... مش وقته. ، وفى يوم لمبة الورشة اتحرقت ، المعلم قاله ركب اللمبه قال له دى حاجة سهلة قوى ، وشاله المعلم على كتفة واستنى دقيقة دقيتين ربع ساعه مافيش حاجة ركبت ، قال له المعلم انت مركبتش اللمبه ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قال له اللمبه قلاووز وانت اللى مبتلفش يا معلم




مرة اتنين أغبيه عندهم حصانين.. فكانوا عايزين يعلموهم علشان ما يتلغبطوش بينهم .. الاول قطع اذن حصانه وراح قال للتاني ، فالتاني قاله ااه يخرب بيتك انا بردك عملت كده.... فالاول راح فقع عين حصانه ، و راح قال للتاني.... فالتاني قاله ااه يخرب بيتك انا بردك عملت كده.... فالاول قاله انت هتصدعنى في دماغي... خدت انت الحصان الاسود وانا الحصان البيض




واحد اسمة شلبى كان مسافر بلاد برة ، فراح محطة القطر وطبعا هناك النظام آخر تمام ... فراح داخل فى مكنة التذاكر ، يحط  الفلوس وتنزل له التذكرة ، فراح حط الفلوس والتذكرة نزلت له ، والمكنة راحت قايله مرحبا بالاستاذ شلبى سوف تركب قطار رقم وسيصل الساعة الواحدة ، هوة سمع كدة فعجبته الحكاية ، فضل يحط فى فلوس والمكنة تعيد يحط فى فلوس والمكنة تعيد ، لحد اخر مرة حط الفلوس ، راحت المكنة قالت له الاستاذ شلبى فضل يستهبل لحد ما القطر فاتة





اتنين حراميه دخلوا بيت واحد منهم دخل البلكونه ، شوية وصاحب البيت دخل عليه فقالوه انت بتعمل ايه هنا؟ قالوه انا كنت بحارب اليهود بالطياره و بدمر فيهم ، لحد لما طيارتي عطلت و انا نطيت بالبراشوت و نزلت في بلكونتك ..... قالوه ايوه كده تعجبنى ، مش التاني اللي قاعدلي في البانيو و بيقول علي نفسه من الضفاضع البشريه!







كمبيوتر قال لكمبيوتر انتى طالق ..... قالت يالهوى والسى دى اللى فى بطنى




صرصار في العنايه المركزه بيسال صرصار جمبه بيقولو بيرسول ........؟
قالو لا فردة شبشب







واحد غبى ... حط إيده في جردل فيه مية نار .... فحس ان صباع من اصابعه ناقصة .. فحط رأسه في الجردل عشان يدور عليه





وكفايه عليكو كده لحسن انا صدعتكم


أنشر الموضوع فى المفضلات الاجتماعية من هنا



Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Facebook Twitter

القالب صمم بواسطة
 نرحب بكل الأفكار والمقترحات التجارية